Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Απάντηση του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου στην Ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων του 5ου Γυμνασίου Βόλου

Κε Διευθυντή,

Στο φύλλο της 14ης τρέχοντος μηνός η εφημερίδα σας φιλοξένησε «ανακοίνωση» του ΣΓΚ του 5ου Γυμνάσιου Βόλου, η οποία εκτός των αστοχιών και λαθών που περιέχει  καταφέρεται με τρόπο τόσο ανοίκειο  και ευτελιστικό εναντίον μου, που με κάνει να απορώ.
Από την ανάλυση της «ανακοίνωσης» φαίνεται ότι την έχει συγγράψει νομικός. Πρόκειται για καλοστημένο κείμενο. Το διαβάζει κάποιος τρίτος και φαντάζεται ότι ο Διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου είναι ένοχος για μεγάλα «εγκλήματα» και ότι πρέπει να τον «συμμαζέψει» κάποιος. «Να τον βάλει στη θέση του». Αν όμως έχει στοιχειώδη γνώση των εκπαιδευτικών θεμάτων καταλαβαίνει ότι το κείμενο πάσχει σε όλα τα δομικά του στοιχεία. Για να κατανοήσουν οι αναγνώστες σας την αξία και το περιεχόμενο της «ανακοίνωσης» θα σταθώ μόνο σε τέσσερα ενδεικτικά σημεία.


1. Αναφέρονται στην υπουργική απόφαση του 1979 και παραπέμπουν στη θέση της στο Υποθηκοφυλακείο. Άρα «το Καρτάλειο ανήκει στο 5ο Γυμνάσιο Βόλου». Ως εδώ σωστά. Γιατί όμως δεν αναφέρονται και στην υπουργική απόφαση του 1981, καταχωρημένη και αυτή στο Υποθηκοφυλακείο, η οποία ακυρώνει την απόφαση του 1979 και δίνει το Καρτάλειο στο Επαγγελματικό - Οικονομικό Λύκειο;
Δεν τους πληροφόρησαν σωστά ή το κρύβουν συνειδητά;
Οτιδήποτε και να συμβαίνει είναι απαράδεκτο.
2. Γράφουν ότι εγκαταστήσαμε εργαστήριο το καλοκαίρι. Και το έχουν διαδώσει παντού. Σε συνάντησή μας στο γραφείο του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας η Αντιδήμαρχος Παιδείας κα. Μποντού με ρώτησε «γιατί δεν δίνουμε το εργαστήριο που φτιάξαμε το καλοκαίρι»; Υπάρχουν τα αρχεία του 1ου ΣΕΚ όπου φαίνεται η ανελλιπής λειτουργία τεσσάρων εργαστηρίων στο Καρτάλειο, τουλάχιστον από το 2000. Ίσως υπάρχουν από το 1992. Και εγώ όταν το 2002 ανέλαβα Διευθυντής στο Σχολείο παρέλαβα 4 εργαστήρια.
Τέσσερα έχουμε και αυτή τη στιγμή.
Δεν έχουμε εδώ καθαρό ψεύδος και διασπορά ψευδών πληροφοριών;
3. Κόπτονται για την ασφάλεια των μαθητών του Σχολείου μας και επιμένουν να μαζευτεί όλο το σχολείο στο Συγκρότημα Αποστόλου.
Τόσα χρόνια που βρισκόμαστε σε δύο ή και τρεις μεριές νοιάστηκαν καθόλου; Όταν με φτηνά προσχήματα η Διεύθυνση του Γυμνασίου άλλαξε το λουκέτο του Εργαστηρίου Φυσικής, στερώντας από τους μαθητές των δύο συστεγαζόμενων ΕΠΑΛ την πρόσβαση, πού ήταν οι πονόψυχοι γονείς; Τόσο καιρό που οι μαθητές μας κάνουν μάθημα σε αίθουσες προκάτ όλα είναι καλά και ωραία. Όταν όμως τίθεται θέμα προκάτ για τα δικά τους παιδιά εξανίστανται και διαμαρτύρονται και επιτίθενται σε αυτόν που τόλμησε να το εκστομίσει.
Και τώρα; Μόλις βρέθηκε μια αίθουσα της προκοπής για το ΕΠΑΛ θέλουν μερίδιο. Μια ακόμα «καλή» αίθουσα του Καρταλείου δική τους και οι μαθητές του ΕΠΑΛ στα παραπήγματα.
Δεν θα έπρεπε να εξασφαλιστεί πρώτα η κατάργηση των προκάτ για όλους;
Αν εδώ δεν έχουμε υποκρισία, τι έχουμε;
4. Ισχυρίζονται ότι στο μυαλό κάποιων έχει «σφηνωθεί» η ιδέα ότι το Καρτάλειο ανήκει στα ΕΠΑΛ. Και στο σημείο αυτό έχουν λάθος και είναι στοχευμμένα υβριστικοί, παρουσιάζοντάς μας ως ιδιόρρυθμους, που τους «σφηνώνονται» πράγματα στο μυαλό.
Το δηλώσαμε και στη συνάντηση της ΕΛΜΕ: Η ανάλυση που έχουμε κάνει ως Σχολείο δείχνει ότι υπάρχουν σοβαρότατοι λόγοι που επιβάλλουν την παραμονή των ΕΠΑΛ στο Καρτάλειο και την μετακίνηση του Γυμνασίου στο Αποστόλου. Αναμένουμε κάποια στιγμή να συνεδριάσει η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και να εκθέσουμε τις απόψεις μας. Αν δούμε ότι υπάρχουν άλλα επιχειρήματα το συζητάμε.
Εδώ πού έχουμε λάθος; Στο ότι έχουμε διαφορετική γνώμη από τη δική τους; Στο ότι την υπερασπιζόμαστε; Ή στο ότι αναμένουμε να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία χωρίς να θέλουμε να προκαταλάβουμε τα αρμόδια όργανα;

Έτσι είναι όλο το κείμενο. Τι να θυμηθεί κανείς, σε τι να απαντήσει και τι να σχολιάσει; Το «ΠΑΡΑΛΟΓΑ», το «δοκιμάζοντας τη λογική του μέσου κοινού ανθρώπου», το «μεγαλόπνοο σχέδιό» μου, το ότι εγώ έφυγα από τη συνάντηση της ΕΛΜΕ και άρα απέτυχε, το ότι έχουμε καταλάβει αίθουσες «εξόφθαλμα, άσκοπα και παντελώς αδικαιολόγητα» …;
Δεν επεκτεινόμαστε λυπούμενοι το χώρο της εφημερίδας σας.
Έτσι αποκαθιστούν αυτοί την αλήθεια; Με ψέματα, μισές αλήθειες, υποκρισία, ύβρεις σε προσωπικό επίπεδο και χλεύη;
Έλεγε συνάδελφος φιλόλογος που ασχολείται με την έκθεση: Αν δείτε κείμενο με πολλά επίθετα και μεγάλες κουβέντες να γνωρίζετε ότι δεν έχει αξιόλογο περιεχόμενο. Γι’ αυτό δεν απευθύνεται με στοιχεία στη λογική σας αλλά στοχεύει να παρασύρει.
Νομίζαμε ότι για το θέμα της συστέγασης οι συνάδελφοι του Γυμνασίου έχουν επιχειρήματα. Το κείμενο μας απογοήτευσε.

Ποιος ο Στόχος της «ανακοίνωσης»; Μα να προκαταλάβουν τη νέα Δημοτική Αρχή, ώστε να υπηρετήσει τα γνωστά σχέδιά τους. Το ίδιο έγινε με τη ΝΑΜ – Παπατόλια το 2008. Μας ταλαιπώρησαν και τότε αλλά απέτυχαν.
Έχουμε δηλώσει κατ’ επανάληψη ότι το ζήτημα της συστέγασης στο  Καρτάλειο είναι και επείγον και καυτό. Πρέπει να λυθεί άμεσα. Και αξιοπρεπώς. Και μάλιστα χωρίς νικητές και ηττημένους. Απλά για το καλό της εκπαίδευσης και των σχολείων. Αυτό θα το εξασφαλίσουν μόνο οι θεσμοθετημένες διαδικασίες ,τις οποίες πρέπει με εντιμότητα και νηφαλιότητα να ακολουθήσουμε και οι οποίες σώζουν την αξιοπρέπειά μας.
Η ανάμιξη τρίτων και αναρμόδιων μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ των δύο σχολείων, μας αποπροσανατολίζει και δίνει ρόλο στο παρασκήνιο.

Το παρόν κείμενο διαβάστηκε, διορθώθηκε και συμπληρώθηκε πολλές φορές από τους καθηγητές  του Σχολείου μας. Το υπογράφει ο Διευθυντής επειδή αυτός εκπροσωπεί το Σχολείο.


Η δημοσιογραφική δεοντολογία επιβάλλει να δημοσιευθεί το παρόν σε σημείο ίδιας αναγνωσιμότητας με την ανακοίνωση τω γονέων του Γυμνασίου. 

Οι δύο Ανακοινώσεις στην εφημερίδα "Θεσσαλία"