Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 11 Αυγούστου 2013

Το 1ο ΕΠΑΛ Βόλου με πρόγραμμα Leonardo στην Ισπανία

Του Νικολάου Κατσιαβριά, Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛΒόλου

Από το Φεβρουάριο του 2012 το 1ο ΕΠΑΛ Βόλου είχε υποβάλλει στο ΙΚΥ ένα σχέδιο προγράμματος Leonardo da Vinci.  Το σχέδιο κατά την αξιολόγηση επελέγη μεταξύ των 10 καλυτέρων του είδους στη χώρα και, προφανώς, εγκρίθηκε. Σε αυτό φορέας υποβολής και υλοποίησης είναι 1ο ΕΠΑΛ Βόλου ενώ συμμετέχουν ως φορείς αποστολής τα ΕΠΑΛ Αγριάς και Βελεστίνου. Συμμετέχοντες σε αυτό είναι 15 εκπαιδευτικοί και άτομα που κατέχουν θέσεις διευθυντών στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στο νομό Μαγνησίας.

                Όπως είναι γνωστό το 1ο ΕΠΑΛ Βόλου και τα άλλα δύο σχολεία έχουν τομείς Πληροφορικής και Οικονομίας – Διοίκησης, στον τελευταίο υπάγονται και τα τουριστικά επαγγέλματα. Το σχέδιο φιλοδοξούσε να αντιμετωπίσει
διαπιστωμένες ανάγκες των δικαιούχων για μελέτη τρόπων, με τους οποίους ενισχύεται η νεανική απασχόληση και επιχειρηματικότητα στον τουρισμό και η δημιουργία γόνιμων και βιώσιμων μηχανισμών και ευρύτερων συνεργασιών υλοποίησης νέων επιχειρηματικών μοντέλων για Μικρό Μεσαίες Τουριστικές Επιχειρήσεις.
                Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο ανάπτυξη του τουρισμού με παράλληλη αύξηση των απαιτήσεων για υπηρεσίες υψηλής ποιοτικής στάθμης και ανταποδοτικότητα των χρημάτων, που δαπανώνται για την αγορά τους. 
                Ωστόσο, στη χώρα μας, παρατηρείται το εξής φαινόμενο: ενώ η ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τουρισμό είναι ακόμη ελκυστική, λόγω και της έλλειψης εναλλακτικών δυνατοτήτων απασχόλησης, η επιχειρηματικότητα σε αυτό τον τομέα δεν είναι ελκυστική επιλογή καριέρας για νέους απόφοιτους που ξεκινούν την σταδιοδρομία τους.
                Ως σχολική κοινότητα, στο 1ο ΕΠΑΛ,  πάντοτε μας απασχολούσε η εργασιακή ενσωμάτωση των νέων που αποφοιτούν από τον Τουριστικό τομέα των ΕΠΑΛ και αντιμετωπίζουν δυσχέρειες για ένταξη στην αγορά εργασίας ή για έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Παράλληλα θέλαμε να βρούμε τρόπους να συνδέσουμε τους συναδέλφους του τομέα της, πανταχού παρούσας, πληροφορικής με τα οικονομικά και τα τουριστικά και το αντίστροφο.
                Για όλους του παραπάνω λόγους αποφασίστηκε η υποβολή αυτού του σχεδίου ώστε οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτικοί και διευθυντές) σε αυτό να ενθαρρυνθούν στο να επιδιώκουν και να τολμούν:
1) Με τη μεταφορά καλών πρακτικών να συμβάλουν στην δημιουργία όρων και προϋποθέσεων για δημιουργία γόνιμων και βιώσιμων μηχανισμών και συνεργασιών υλοποίησης καινοτόμων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. 
2) Να υποστηρίζουν κάθε ενδιαφερόμενο νέο ή νέα για την πραγματοποίηση μιας καλής επιχειρηματικής ιδέας και την αντιμετώπιση των δυσκολιών της οικονομικής διαχείρισης και της πρόσβασης σε πηγές χρηματοδότησης.
3) Να καλλιεργούν το επιχειρηματικό πνεύμα για τη δημιουργία μικρών ευέλικτων επιχειρήσεων παροχής ποιοτικών, καινοτόμων υπηρεσιών στήριξης Μικρών Τουριστικών Μονάδων.


                Οι παραπάνω όροι προσδιόριζαν και τους τελικούς στόχους. Αυτοί ήταν:
• Η ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης να  στραφούν και να πειραματιστούν με νέους τρόπους ενίσχυσης της νεανικής απασχόλησης και επιχειρηματικότητας στον Τουριστικό τομέα.
• Η πληροφόρηση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τις εξελίξεις, που πραγματοποιούνται στον ευρωπαϊκό χώρο σχετικά με την προώθηση του επιχειρείν και ειδικότερα στην ευαίσθητη ομάδα των νέων αποφοίτων.
• Η υποστήριξη των συμμετεχόντων στα θέματα που αφορούν την Επιχειρηματικότητα. Επεξηγήσεις τεχνολογικών όρων και εννοιών, με στόχο την κατανόηση από τους εκπαιδευόμενους των σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων του θέματος και των μεθοδολογιών προώθησης της νεανικής επιχειρηματικότητας.
• Η καθοδήγηση των συμμετεχόντων για την επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων, που είναι πιθανό να συναντήσουν στο μέλλον κατά την προβολή και προώθηση θεμάτων, τα οποία σχετίζονται με τη νεανική επιχειρηματικότητα στον τουρισμό.
• Η παροχή στοιχείων για τη δομή που τείνει να πάρει στο μέλλον  η επιχειρηματικότητα και η προώθησή της σαν γνωσιακό αντικείμενο, αλλά και τον προσανατολισμό, που οφείλει να ακολουθήσει η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
• Την κατανόηση και στήριξη της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την δια βίου μάθηση και κατάρτιση.
               
Για την υλοποίηση της κινητικότητας, επελέγη ως χώρα υποδοχής η Ισπανία, επειδή είναι μια χώρα με μεγάλη τουριστική ανάπτυξη και καλές πρακτικές στην ενίσχυση της νεανικής απασχόλησης και επιχειρηματικότητας στον τουρισμό. Τα workshops πραγματοποιήθηκαν στο Superior Center of Hospitality and Tourism στη Βαλένθια τον Ιούλιο 2013 (29/06 - 05/07/2013).
                Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δόθηκε στους συμμετέχοντες μια καλή δυνατότητα να  εξοικειωθούν με  ένα  διαφορετικό πλαίσιο σκέψης και νοοτροπίας από αυτό που επικρατεί στην Ελλάδα, όσον αφορά τις προσπάθειες για συνεχή ανανέωση και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Προσδοκούμε ότι η υλοποίηση του σχεδίου θα οδηγήσει τους συμμετέχοντες σε στάσεις και συμπεριφορές ομαδικής εργασίας και συνεργασίας. Τέλος, προσδοκούμε ότι το όλο πρόγραμμα θα μας βοηθήσει να στηρίξουμε τους μαθητές μας ώστε ως αυριανοί εργαζόμενοι να αντιμετωπίσουν επιτυχώς το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και απαιτητικό σε εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες εργασιακό περιβάλλον, το οποίο διαμορφώνεται.